20080322

ben bir ceviz ağacıyım gülhane parkında hikayesi..

nazim hikmet gulhane parkindaki bir ceviz agacinin altinda sevgilisi ile bulusmak uzere randevulasir. bulusacaklari gun gulhane parkina gider ve ceviz agacinin altinda beklemeye baslar, tam bu sirada polisler de orada devriyeye cikmistir. o donemlerde nazim hikmet arananlar listesinde oldugu icin polislerden gizlenmek durumunda kalir ve bu ceviz agacina cikar.nazim hikmet agacin tepesindeyken sevdicegi gelip herseyden habersiz ceviz agacinin altinda beklemeye baslar. polislerden dolayi asagiya seslenemez ve caresizce cikarir kalemi kagidi ceviz agacinin tepesinde bu siiri yazar;"ben bir ceviz agaciyim gulhane parkindane sen bunun farkindasin, ne de polis farkinda."

ceviz ağacı

başım köpük köpük bulut,
içim dışım deniz,
ben bir ceviz ağacıyım gülhane parkında,
budak budak, serham serham ihtiyar bir ceviz.

ne sen bunun farkındasın,
ne polis farkında.

ben bir ceviz ağacıyım gülhane parkında,
yapraklarım suda balık gibi kıvıl kıvıl.
yapraklarım ipek mendil gibi tiril tiril.
koparıver, gözlerinin, gülüm, yaşını sil
yapraklarım ellerimdir
tam yüz bin elim var,yüz bin elle dokunurum sana, istanbul'a.
yapraklarım gözlerimdir.
şaşarak bakarım.
yüz bin gözle seyrederim seni, istanbul'u.
yüz bin yürek gibi çarpar, çarpar yapraklarım.
ben bir ceviz ağacıyım gülhane parkında,
ne sen bunun farkındasın,
ne polis farkında.

Hiç yorum yok: